Rabu, 18 Januari 2012

mencintai itu


mencintai dan dicintai adalah perkara yang berbeza tidak kira dari sudut kanan mahupun kiri ,
dalam hidup ini kita boleh mencintai sesiapa jua tanpa memikirkan siapakah dia , buat apakah dia , kaya atau miskin itu bukannya faktor penting jika kita terlanjur mencintai seseorang itu ..

dicintai pula , ianya sesuatu yang ajaib kerana kita sukar untuk mengetahui siapakah yang mencintai kita dalam diam, yang mampu dan mahu menderita mencintai kita dalam diam , sama seperti kita yang adakalanya kita akan hanya mampu memendam perasaan tanpa memberitahu orang yang kita cintai , itulah yang dinamakan ajaib dunia kerana manusia boleh jadi lainnn sangat akibat butanya cinta . kan ? mengaku je lahh :P

kita boleh mencintai dan dicintai oleh Tuhan , Alam , Kawan2 , Kawan baik :) 
tak percaya ? just look around of you , and you will know .
.
.
Dalam mencintai seseorang itu juga kita akan dibelengu rasa ragu2 dan cemburu , itu perkara yang normal dan adakala kita akan tertipu oleh cinta yang sering kita puja selama ini ,tidak kira pada peringkat umur apapun kita boleh mencintai dan dikecewakan . malah kita sering tertanya mengapa kita yang menjadi bahan sengsara ? terimalah seadanya derita itu sebagai bukti itu cinta sejati kita terhadapnya biarlah dia tidak mengetahuinya , Yan penting Tuhan tahu apa yang kita rasa , mungkin satu hari nanti kita akan temui Cinta yang tidak pernah cuba menyakiti kita , kerana kita tahu apa itu Cinta .

siapakah insan yang anda cintai sekarang ? meranakah anda ? bersabar ye ;)
GOD ALWAYS LOOK FOR US

hmm , kadang2 perlu jugak kita berani dalam mentafsirkan cinta takut kita merana seumur hidup ;P
bukannya nak jadi doktor cinta , atrau sang penjiwang tetapi sekadar melepaskan rasa dalam hati :)

<3 THANKS FOR READING <3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan