Jumaat, 10 Jun 2011

I'm Waiting A Miracle In Life ..

Life not easy as we want it..we must enjoy all the story and fate 4 us..

jikalau bertanya kepada aku..apa kemahuanku..?
aku menjawab Aku inginkan keajaiban...
apakah keajaiban itu..?
Bahagia yang aku inginkan...

Alasan mengapa aku ingin Bahagia itu ;>
  • aku tak ingin memberi senyuman palsu kepada makhluk sekalian alam..
  • aku tak ingin orang memandang rendah padaku..
  • aku ingin ibu bapaku bangga denganku..
  • aku ingin kejayaan mengekoriku..
  • aku ingin setiap doaku didengari Tuhan..
bahagia itu diperlukan oleh setiap makhluk yang diciptakan-Nya..
tanpa bahgia hati tentu merana..
bila merana semua benda jadi tak kena..
untuk mendapatkan bahagia aku tak pasti apa caranya..

jadi aku lakukan perkara2 ini untuk bahagia ;>
  • bersyukur dengan apa yang ada..
  • tidak meninggi diri
  • kurangkan sifat mazmumah
  • Hadirkan diri dalam suruhan Allah
  • banyakkan bersabar ,lebihkan berdoa..
tidak semua benda percuma..kadangkala perkara yang kita ingini perlu diusahakan..

~hidayezi~

1 ulasan:

  1. dan aqu akan doakan kejayaan kita bersama. .^_^ [ that's what friends for. . right ? ]

    BalasPadam