Jumaat, 17 Jun 2011

_seksaan rahsia itu _


dalam hidup ini ade masalah itu perkara lumrah dunia....
ada masalah yang boleh dikongsi , ada juga hanya mampu dipendam ,kadang-kadang menyimpan itu lebih baik drpada menyebarkan apa yang kita ada..kita suka merhsiakan sesuatu masalah yang membawa siksaan pada kita ,tapi apakan daya kita sebenarnya tidak berani untuk menerima sebarang pendapat daripada orang lain..jadi kita terus biarkan luka itu bernanah tanpa membusuk *pahamkan
~~~~~~~~~~

aku suka berkongsi rahsia aku, tetapi skarang aku tidak mempunyai kekuatan lagi untuk 
berkongsi rahsia itu sama ada kawan baik atau ibu bapa  ,
aku rela memendam dan melepaskan dalam diam , tanpa tangisan dan belas kasihan orang..

aku merasakan aku bukan aku yang dahulu yang ceria , peduli ape orang kata ,cool ,have fun in life ,n shared problem .....tapi skarang aku jenis yang memendam ,menyakitkan orang ,suka marah ,ta suka ketawa ,dan berpura2 ...

aku rasa lebih baik aku jadi yang dahulu ,kerana berpura itu menyiksakan...
masalah itu aku ta mampu untuk ungkapkan..

~maafkan aku andai ada hati yang tergores kerana aku ,kerana aku bukan aku yang dahulu ~ 

jadi saya minta kawan2 jangan jadi seperti saya , ribut melanda taufan menjengah ,
kita kalau ada masalah kongsikan pada seseorang yang kita percaya ,atau kongsikan pade seseorang yang mampu membuat orang kuat apabila dinasihati..tolong berkongsi agar tidak tersiksa jiwa seperti aku..sehingga air mata pun aku tak tahu nak kluarkan..

**mood mengarut
~hidayezi

2 ulasan: