Sabtu, 30 Julai 2011

esok da puasa lah :))

assalamualaikum dan salam satu Malaysia..


tak lama je lagi nak puasa..maka perjalanan kita pun makin berlainan..yela waktu puasa mana bole makan ,minum ,korek idung sesuka hati lagi ..hee..
aku tak sabar nak puasa , korang macam mna ? tak lama lagi aku da nak amik ujian percubaan satu ..senanglah sikit buat dalam bulan puasa ni , harap2 puasa kali ni banyak membawa erti dalam hidup..

kalau difikirkan kembali ,terasa masa berlari dan melintas terlalu pantas ..umur pun makin lama makin naik ,itulah nikmat hidup sebenarnya, Tuhan selalu bagi kita senyum , nangis, ketawa dan air mata ,supaya kita semua dapat rasa erti kehidupan itu..kita akan buat sesuatu perkara yang tidak matang dalam kehidupan ,apabila kita tersedar akan kesalahan itu kita pasti akn ketawa, malu ,kerana tidak percaya bahawa kita akan melakukan sebegitu..

setiap orang ada pasang impian dalam hidup,samalah macam aku, setiap perkara itu mungkin akan jadi kenyataan atau hanya angan-angan,jadi pasanglah anganmu itu sebanyak mungkin untuk diri kita.dan kiita akan lebih menghargai hidup...



apa-apa pun selamat berpuasa, lepas ni penuhla bazar ramadhan tu..banyak makanan la katakan ,semua jadi rambang mata last2 membazir.. hehe ..GOOD LUCK ..
   
PUASA ITU SATU IBADAH ,SELAMAT MENJALANINYA ,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan