Rabu, 19 Oktober 2011

Bila aku Sakit ..

semalam aku menghadapi 2 insiden :) memang kelakar ..

sejak 2 bulan yang lalu , aku selalu sakit2 kat bahgian dada , belakang badan , kat paru2 ..memang sakit tau ..
pastu semalam dia sakit lagi , kadang2 dlm sehari lebih 5x sakitnya , ouchh..lalu, aku pun bg tahu makcik aku dia marah aku kenapa tak bg tahu awal2 ,akhirnya makcik aku tepon mak aku suruh bawak pergi Klinik ..

masa tu keluarga aku keluar pg kajang , aku tusyen .. dalam 10.30 mak aku kata siap2 nnt terus je pergi Klinik ,
sebelum tu kat umah aku bukk la psal tanda2 sakit dada , salah satu ciri2nya ialah kesan daripada kemalangan atau jatuh ,lantas aku pun cakap pernah ke aku accident ? ahha .. masa nak kluar rumah smpai ke lift ,tiba2 aku lupa nak bawak I/C ,aku pun lari pergi amik ic , masa aku nak keluar rumah tu aku kelam-kabut nak laju la katakan :)

yang bestnya ,masa aku tarik pintu rumah dengan daya yang agak laju, kuat dan ringan

aku lupa nak tarik kaki aku ke belakang , tiba2 GEDEGANGGG !!


bunyi pintu berlaga dengan ibu jari kaki aku :( ouch sakitnya sampai tak terasa ..
jari aku termasuk kat bawah pintu tu .. masa tu aku cuma boleh ckp TAKPELAH biasa je kot ..
tapi masa aku jalan aku mulai sakit dan mengesot , aku tengok jari kaki aku dah mengalir2 darah..
masa tu kaki aku kebas dan sjuk2 je ..

aku cabut kasut pkai sebelah je , kadang2 mulut aku ni masin .. punyalah tadi nak pergi klinik sebb sakit dada ,tak sangka plak 2 in 1 :) sampai2 klinik sume org tgk aku , HAHA .. muka dorang sayu dan takut tgk kaki aku .. siap tny lagi kenp tu ? ahha , aku cuma jawab tersepit pintu (:
masuk bilik rawatan ,akk misi tu sapu ubat pastu dia kata kuku aku ni kena C A B U T , tak tentu arah aku dengarnya , aku terus jawab : haaa..tak nak kak :( 

ni ha kakiku yang dibalut macam mayat !



akk tu jawab selalunya mcm ni mmg kena cabut ,.. ummm ..baru je aku tengok aritu kuku sedara2 aku takde ..aku tak nak ! akhirnya , doktor dtg dia amik penyepit tarik2 kuku aku , Dia kata : Oh ni melekat lagi ni , kalau nak cabut pun boleh , taknak makan antibiotik je .. aku terus je jawab Alhamdulillah , aku sanggup makan ubat dr hilang kuku :) yang pasal dada tu doc tu cakap tu aku sakit ulu hati dan gastrik , hem tu mmg penyakit aku , tp dah lama hilang tak sangka datang balik, Welcome Back Gastrick :)

smpai rumah kaki aku sakit sangattt , smpailah sekarang asal aku jalan je dia sakitt ! gila arh ..
tp ubat yg aku makan tu memang mengantukkan aku :zzZZzz :)
yang penting kuku kaki aku selamat dari dicabut , Hehe ,

ALHAMDULILLAH :D


Tiada ulasan:

Catat Ulasan